Small Group

Small Group Training

Motivatie

Trainen in een circuit-achtige opstelling kan een enorme stok achter de deur zijn. Vooral wanneer je moeite hebt om jezelf te motiveren om in je eentje naar de sportschool te gaan. Het ervaren van steun en van een soort kameraadschap van je medesporters kan precies datgene zijn wat je nodig hebt. Als je een competitief persoon bent, kan het trainen met anderen je daarnaast ook helpen om zelf beter te worden door je aan hen op te trekken. (niet letterlijk natuurlijk, haha). En als je juist een beetje verlegen bent, kun je er van op aan dat er leuke medesporters zijn die je steunen en helpen om uit je schulp te komen. 

Variatie

Tijdens een training met een kleine groep mensen, small-group-training, leer je snel allerlei oefeningen en apparaten kennen. En niet te vergeten, je leert de juiste techniek en houding die je moet aannemen. Van oefeningen die veelal zijn gebaseerd op het opbouwen van spierkracht, tot cardio- en flexibiliteitsoefeningen. De variatie is eindeloos. Wanneer je meer dan één keer per week traint, is de kans bovendien groot dat je les krijgt van verschillende trainers. Iedere trainer heeft zijn eigen manier van training geven. Bij de één ligt de focus vaker op krachtoefeningen, terwijl de ander juist meer focust op cardio of flexibiliteit. Vind je het leuk om afwisseling te hebben in je trainingen? Dan is small-group-training ideaal.

Meer persoonlijke aandacht

Het trainen in een small group heeft als voordeel dat je persoonlijke aandacht krijgt van jouw trainer. Bij de reguliere sportschool lopen ook mensen rond om je te helpen als je ergens niet uitkomt, bij een small-group-training gaat deze aandacht een paar stappen verder. Jouw trainer kan je helpen bij het bijhouden van je voortgang evenals bij je houding en techniek. Als je niet zeker weet hoe je een bepaald apparaat of attribuut moet gebruiken, of het nu een TRX is of een kettlebell, kan jouw coach dit demonstreren en je hierbij helpen. Zo voorkom je blessures en haal je het maximale uit je training. Bijkomend voordeel als je in een kleine groep traint: je kunt natuurlijk ook af en toe spieken hoe ervaren medesporters een oefening uitvoeren, zodat je dit na kunt doen.

Het bereiken van je doel

Het trainen in een small group  geeft je inzicht in jouw fitnessniveau ten opzichte van andere groepsgenoten. Dit inzicht kan je helpen bij het bepalen van de doelen waar je naartoe wilt werken. Je kunt met je trainer een trainingssysteem opstellen om jezelf zo stapsgewijs week na week te verbeteren. Ook al maak je deel uit van een groep, alsnog zijn individuele doelen belangrijk en kunnen die vaak prima binnen een groepstraining worden gerealiseerd. Als je tien push-ups kunt doen op je knieën, maar niet meer dan vijf normale push-ups, kun je kijken of je ook dit aantal kunt opbouwen naar tien. Overleg met je trainer op welke manier je dit het beste kunt doen.  

Wat past het beste bij jou?

Twijfel je nog welke vorm van trainen het meest geschikt is voor jou? Kies voor een proefles small-group. Zo kun je zelf ervaren hoe het er tijdens zo’n les aan toe gaat en kun je met mij jouw doelen bespreken. 
Aantal keer per week Vaste kosten per maand
onbeperkt € 60,-
  • Eindeloos combineren
  • Altijd onder professionele begeleiding
  • Onbeperkt gebruik van alle groepstrainingen
  • Per maand opzegbaar (1 maand opzegtermijn)
  • Eenmalige startup kosten € 45,-
Neem contact op met ClubPT

CLUBPT Uden Liessentstraat 2J
5405 AG, Uden
Tel: 06 28969537
Email: info@clubpt.nl

Route

CLUBPT Boekel Yoga: infabriek
Tuinstraat 13/15 
5427 PR, Boekel 

Route


Tacoyo: De Mouthoeve
Erpseweg 2
5427 PG Boekel 

Tel: 06 28969537
Email: info@clubpt.nl

Route
sluit